Arama Motorları ve Sesli Aramanın Geleceği
Son yıllarda arama motorlarında kullanılan sesli arama oldukça popüler bir hale geldi. 2014 sonundan itibaren, ABD’li gençlerin %55’i ve yetişkinlerin %41’i günde ikiden fazla sesli arama kullanıyor. Özellikle dijital asistanlar bu trendin hızla artmasını sağlıyor. Bu teknoloji ilk kez Siri ile bir yenilik olarak lanse edildi ancak şimdi Google Voice Search, Alexa ve diğer pek çok ses tanıma teknolojisinden yararlanabiliyoruz. Bunun devamında, 2020 yılında aramaların yarısının sesli aramaya dönüşeceğini tahmin etmek sürpriz olmaz. Bu gelişmelere yabancı kalmamak ve Arama Motoru Optimizasyonunuz için sesli aramanın faydalarından yararlanmak istiyorsanız, rehberimizi okumaya devam etmenizi öneriyoruz.Çalışmalarınızın en can alıcı noktası, olası sorguları tahmin etmek ve Web sitenizde bu sorgulara yönelik yazılı içerikler bulunmasını sağlamaktır. Genel olarak site içeriğinde bulundurabileceğiniz yazılı içerikler haricinde, spesifik alanlara yönelik düzenlemeler de yapabilirsiniz. Bu alanları şu şekilde sıralayabiliriz:
- Lokal sayfalarınızın optimize edilmesi
- Tekil anahtar kelimelere ağırlık vermekten kaçınılması
- İnsanların nasıl konuştuğunun ve düşündüğünün tespit edilmesi
- Analiz araçlarından karşınıza çıkabilecek fırsatlar
- Soru – cevap tarzı içeriklerin hazırlanması
- Teknik detayların ve mikro verilerin çalışır durumda olması
- Mobil tasarım ve site yükleme hızı etkilerinin dikkate alınması
- Performansın izlenmesi ve aksiyon planlarının hazırlanması