Google AdWords Nasıl Çalışır?
Örnek verecek olursak işletmeniz ya da web sitenizde olduğunu düşünelim, şu anda her ay 100.000 ziyaretçi alan bir bloğunuz veya web siteniz varsa, bu her yıl 1 milyondan fazla orana tekabül etmektedir. Tam olarak net bir değer söyleyemesek de hesaplaması aşağıdaki gibidir diyebiliriz.Örneğin aylık 100.000 reklam gösteriminiz olduğunu düşünelim.
Sabit bir değer olan %1’lik bir tıklama oranına sahipsiniz.
Kısa bir hesaplama ile 100.000’in %1’i 1.000 değerine eşit olmaktadır.
Türkiye’yi baz alarak değerlendirme yapacak olursak;
Reklamın TBM’si 1,00 TL ise, 1000 TL kazanırsınız.
Google AdWords çalışma mantığı diğer reklam verebileceğiniz yerlere oranla biraz daha farklılık göstermektedir. Tıklama oranı SERP’de belirli bir anahtar kelime için görüntülendiğinde, sistem bunu otomatik bir şekilde algılayıp reklamınızın kullanıcılar tarafından tıklanma olasılığını tahmin eder. Google Ads, temel olarak, reklamınızın konumuna göre anahtar kelimelerin geçmiş performansını dikkate alır.
Bir diğeri olan reklam alaka düzeyi anahtar kelimelerinizin reklam metninizle ne kadar yakından ilişkili olduğunu değerlendiren bir unsur olarak değerlendirebiliriz.
Açılış sayfası deneyiminde ise Google, açılış sayfanızın reklamla ne kadar alakalı olduğuna ve kullanıcının arama sorgusuyla ne kadar alakalı olduğuna bağlı olarak açılış sayfası deneyimine oranla belirleme yapmaktadır. Açılış sayfası deneyimi durumu, reklamı tıkladıktan sonra sayfaya ulaşan kullanıcılara açılış sayfasının iyi bir deneyim sağlayıp sağlamadığını gösterir. Web site sahipleri daha çok sadece reklam vermeye odaklanmış durumdadır. Yazımızda da bahsettiğimiz üzere SEO ile birlikte Google adwords deneyimini birleştirerek hareket etmek sizin için ve kullanıcılar için büyük bir öneme sahip olmaktadır.