Google Tag Manager (GTM) Nedir?
Google Analytics ile Web sitenizdeki hareketlerini inceleyebilir, hangi sayfalara daha çok veya daha az ilgi gösterildiğini tespit edebilirsiniz.Google AdWords ve Google Search Console gibi araçlarla entegre çalışabilen ve Google Analytics’in daha efektif kullanılmasını sağlayan Google Tag Manager aracını sizler için inceledik.
Google Tag Manager Nedir?
Google Tag Manager, ziyaretçi hareketlerini izleyip seçiminize bağlı olan kullanıcı davranışlarının gerçekleşip gerçekleşmediğini tespit etmenizi sağlayan bir kod grubudur. Dönüşüm izleme, site analizi, yeniden pazarlama gibi izleme amaçları için kullanılabilen oldukça esnek bir araçtır. Özellikle Google Analytics ve Google AdWords ile birlikte kullanıldığında oldukça etkili olan Google Etiket Yöneticisi, belirlediğiniz kullanıcı hareketlerini tek bir noktadan izlemenizi ve veri almanızı sağlar. Yapmanız gereken Google Etiket Yöneticisi’ne giriş yapıp varsa Google Analytics veya Google AdWords hesabınızla bağlantı kuracak şekilde etiketler eklemeniz ve yaptığınız eklemeleri yayıma almanız.Ayrıca Google Tag Manager ile sadece Web sitenizi değil, Mobil Uygulamanızı da izleyebilirsiniz. Google Tag Manager’ı Android ve iOS uygulamalarınız için de kullanabilirsiniz. Oldukça kapsamlı kullanım ve izleme özelliklerine sahip olan Etiket Yöneticisi, belirlediğiniz her değişkeni izlemenizi sağlayacak esnekliğe sahiptir.