Google Trends
Kullanabileceğiniz bir diğer araç, yenilenmiş yüzü ve genişletilmiş veri toplama sistemiyle, Google Trends. Google Trends, arama türlerine “Youtube Arama”yı da ekleyerek, Youtube kullanıcılarının yaptığı aramaları ölçmeyi hedefliyor. Google Trends ile incelemiş olduğunuz veri de, hem geriye dönük hem bölgesel hem de farklı kategorilerde yapılan aramalar hakkında fikir sahip olmanızı sağlayabilir.Google Trends, birden fazla kırılımı seçerek farklı konularda, farklı tarihlerde ve farklı bölgelerdeki arama trendlerini görmenizi sağlayan basit ve etkili bir araçtır. Google Trends aracılığıyla hem Web’de hem de YouTube’da yapılan popüler arama terimleri hakkında bilgi alabilirsiniz.
Örnek olarak yine seçtiğimiz arama terimi üzerinden devam edelim, Google Trends Keşfet bölümünde, en fazla 5 kelime veya terime kadar karşılaştırma yapabiliyoruz, buna göre:
“İkinci el” kelimeleriyle yola çıkarak 4 farklı terimde yaptığımız aramanın ne kadar yoğun olduğunu veya dönemsel olarak nasıl artış gösterdiğini görebilmek mümkün. Aramayı Youtube için değiştirdiğimizdeyse karşımıza farklı bir tablo çıkıyor:
Ayrıca girmiş olduğunuz arama terimiyle ilgili olabilecek diğer arama terimlerini de sayfanın alt tarafında kelime bazında görmeniz mümkün olabiliyor:
İpucu: Anahtar Kelime Planlayıcı aracını kullanarak belirlediğiniz anahtar kelimeleri Google Trends ile karşılaştırarak size en uygun olan anahtar kelimeyi tespit etmeniz mümkün olabilir.
Bu iki aracı kullanarak, yayınlamayı düşündüğünüz video için yüksek arama hacmine sahip ya da yüksek ilgi gören anahtar kelimeleri seçebilir ve daha fazla kullanıcıya ulaşabilirsiniz. Ek olarak, Google Anahtar Kelime Planlayıcı ve Google Trends kadar etkili olmasa da kullanabileceğiniz bir başka fonksiyon da var: YouTube Arama alanı.
Videonuza ekleyeceğiniz yazılı içerikle ilgili bir arama yapmayı denediğinizde, YouTube Arama özelliği size birkaç tavsiye veriyor. Ayrıca buradaki herhangi bir aramayı seçtiğinizde kaç sonuçla karşılaştığınızı, sonuçlarda yer alan videoların ne kadar ilgi gördüğünü ve benzeri detayları görebilirsiniz:
Yukarıda örnek olarak “Google Trends” yazdığımızda çıkan sonuçlarda, yaklaşık 1.510.000 sonuç olduğunu görüyoruz. Google Trends yazdığımızda karşılaştığımız tavsiyelerin ilki de, “Google Trends Tutorial 2015” idi. Bu aramayı seçtiğimizde ise çok yüksek miktarda bir sonuçla karşılaşmıyoruz;
Seçtiğimiz konu yeni olsa da, 70.800 sonuçla karşılaşmaktayız. Eğer arama teriminizi ilgili olabilecek başka bir kelimeyle ya da başka bir kombinasyonla değiştirirseniz, daha farklı öneriler almanız mümkün olabilir.
Bahsettiğimiz bu üç yöntemle, arama hacmi yüksek olan anahtar kelimelere, popüler konulara ve sık yapılan arama terimlerine ulaşmanız, videonuza ekleyeceğiniz herhangi bir yazılı içeriği aldığınız tavsiyelerle düzenlemeniz, videolarınızın ve kanalınızın görünürlüğü konusunda büyük katkı sağlayacaktır.